Jak mapuje się temperaturę w dostawczakach?

Przemysł farmaceutyczny to tylko jedna z wielu branży, która wymaga utrzymywania określonych warunków temperaturowych we wszystkich samochodach dostawczych, wykorzystywanych do dystrybucji leków, szczepionek itp. Obowiązkowym wymogiem jest przechowywanie wszystkich takich leków w kontrolowanych temperaturach, zazwyczaj między 2 a 8°C lub 15 a 25°C. Jeśli temperatura przekroczy te granice, lek może utracić swoje właściwości lub nawet stać się szkodliwy. Z tego względu leki są przewożone w samochodach dostawczych z kontrolowaną temperaturą. Aby udowodnić, że dostawczaki zawsze utrzymują pożądaną temperaturę, obowiązkowe jest mapowanie temperatury i przeprowadzanie odpowiednich testów.

Test rozruchowy stosuje się, aby zdecydować, ile czasu zajmie osiągnięcie żądanej temperatury. Przykładowo, po uruchomieniu pojazdu potrzeba 40 minut, aby ustabilizować temperaturę w zakresie od 2 do 8°C. W opróżnionej ciężarówce przeprowadza się test, w celu udowodnienia, że ​​cały obszar ma jednolitą temperaturę przez określony czas. Natomiast testowanie w warunkach częściowego obciążenia (np. 60%) ma za zadanie przeanalizowanie, czy w każdym miejscu wewnątrz furgonetki utrzymywana jest odpowiednia temperatura. Testując pod pełnym obciążeniem sprawdza się, czy pojazd zachowuje prawidłowe warunki, nawet gdy jest pełna.

Aby każdy z testów spełnił swoją funkcję prawidłowo, musi być przeprowadzany odpowiednio długo. W przypadku wszystkich obciążonych testów zaleca się czas trwania od 12 do 24 godzin. Test startowy oraz test awarii zasilania trwa średnio 2 godziny. To, w jaki sposób test zostanie przeprowadzony zależy od klienta. Po skontrolowaniu pojazdu sporządzany jest protokół z mapowania temperatury, w którym umieszcza się wszystkie istotne informacje. Taki raport zawiera m.in.: wszystkie odczyty z rejestratorów temperatury, szczegółową analizę oraz wykresy dotyczące wykonanych pomiarów, a także wartości MKT (średnia temperatura kinetyczna) każdego testu. Przed przejściem do mapowania temperatury pojazdu dostawczego należy odpowiednio go przygotować. Trudnym, ale niezwykle istotnym elementem tego procesu jest dostosowanie wydajności agregatów chłodniczych samochodów. Dodatkowo, warto pamiętać o właściwym serwisowaniu pojazdów, a szczególnie o sprawdzeniu sterownika klimatyzatora. Odpowiednie przygotowanie do mapowania znacznie zmniejszy ryzyko awarii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *