
W obliczu globalnego ocieplenia i klęski klimatycznej ludzkość stara się znaleźć innowacyjne rozwiązania w najróżniejszych obszarach, które choć trochę poprawiłyby rokowania naszej planety. Samochody spalinowe emitują wiele toksycznych dla klimatu substancji, w tym nadmiary dwutlenku węgla, które zdecydowanie przyczyniają się do zwiększenia zanieczyszczenia powietrza. Aby temu zapobiec wynaleziono samochody elektryczne nieemitujące spalin.
Na polskich drogach coraz częściej można zauważyć samochody z charakterystycznymi zielonymi tablicami rejestracyjnymi – to właśnie auta elektryczne. Wiele osób waha się nad ich zakupem, rozważając wady i zalety tych pojazdów. Samochody elektryczne stworzono z myślą o ochronie środowiska przed nadmierną emisją toksycznych spalin. Pojazdy te nie są jednak ekologiczne w stu procentach, ze względu na generujący zanieczyszczenia powietrza proces produkcji poszczególnych części. Według raportów tworzonych na podstawie danych zebranych przez mierniki gazów (np. dwutlenku węgla) wyprodukowanie samochodu elektrycznego powoduje emisję prawie dwukrotnie większej ilości zanieczyszczeń niż w przypadku samochodu spalinowego. Mówi się także, że samochody elektryczne są bezpieczniejsze od spalinowych, ponieważ nie korzystają z łatwopalnej benzyny czy gazu LPG. Dodatkowymi zaletami pojazdów elektrycznych jest wygodne prowadzenie samochodu. Elektryczne auto jeździ zdecydowanie ciszej oraz bardziej dynamicznie, co poprawia komfort podróży.
Wzrastająca inflacja, a z nią ceny paliw przekonują coraz większą liczbę klientów do zakupu samochodu elektrycznego. Nie można jednak zapomnieć, że użytkowanie pojazdu elektrycznego także generuje niemałe wydatki. Poza samym jego zakupem należy również wziąć pod uwagę ceny instalacji ładowarki lub ładowania auta w miejscach do tego przeznaczonych, których w Polsce nie ma zbyt wiele. Stąd rodzi się pytanie – czy samochody elektryczne są opłacalne w naszym kraju? Jedno ładowanie wystarczy na przejazd ok. 300 km. Odległość ta może dodatkowo spadać jeśli manipuluje się temperaturą wewnątrz auta np. przy włączeniu ogrzewania czy klimatyzacji, ze względu na większe zużycie energii, dlatego raczej nierozsądnie byłoby jechać samochodem elektrycznym w długą podróż, bez pewnej możliwości ładowania. Z tego powodu auta elektryczne raczej sprawdzają się tylko w dużych miastach i na niewielkie dystanse.
The point of view of your article has taught me a lot, and I already know how to improve the paper on gate.oi, thank you.